Глава «Укрпошти»: «Наша мережа – більше, ніж у будь-якого банку»
Після аудиторських і фінансових перевірок державну корпорацію реорганізують в публічне акціонерне товариство, 100% якого будуть перебувати в держвласності. Керувати процесом стане в.о. генерального директора відомства – Ігор Ткачук, який був призначений на цю посаду в грудні 2014 року.
Раніше Ткачук був заступником гендиректора, директором з безпеки «Укрпошти». До приходу в одне з найважливіших підприємств країни Ткачук працював консультантом народних депутатів, і сам тричі обирався до міської ради Вінниці від партії «Удар».
За час роботи Ткачука на чолі «Укрпошти» відбулося кілька важливих для держкорпорації подій. По-перше, був підписаний договір про співпрацю з поштою Китаю. По-друге, установа принесло до бюджету понад 600 млн гривень податків за перше півріччя 2015 року, що в самій поштою називають важливим досягненням. Доходи підприємства зросли на 12,4% по відношенню до першого півріччя 2014 року. Третя важлива подія – відкритий діалог щодо утворення на базі «Укрпошти» банку. Вже зараз підприємство має традиційні для себе сервіси грошових переказів, але, керуючись досвідом Європи і США, планує отримувати банківську ліцензію на формування поштового банку.
Ігор Ткачук в інтерв'ю Forbes розповів про те, в чому його відомство сильніше вже присутніх на ринку державних і комерційних банків. Також в розмові були порушені питання роботи пошти під час збройного конфлікту і конкуренції в секторі поштових перевезень.
Фото: Олександр Козаченко для «Forbes Україна»– Недавній великий новиною від «Укрпошти» було укладення договору з Китаєм. Будь ласка, розкажіть, що українці виграють від цього?
– Договір з китайською поштою дає можливість збільшувати обороти співробітництва в рази. Починаючи з 1000 відправлених посилок в Україну за перший місяць роботи за договором з Поштою Китаю (тих товарів, які замовили українці через інтернет), обсяги і кількість повинні зростати, за нашими прогнозами, в рази щоквартально.
Навесні цього року «Укрпошта» уклала договір з Поштою Китаю про обмін дрібними пакетами з відміткою Expres з Китайської Народної Республіки в Україну. Відтепер е-пакети – посилки з товарами електронної комерції до 2 кг, доставляються споживачам в найбільш короткі терміни – за 7-10 днів з моменту замовлення в інтернет-магазині. Це стосується товарів, придбаних на китайських торгових майданчиках AliExpress, Amazon, DHgate, LightInTheBox і китайською підрозділі eBay. Раніше такі посилки йшли до трьох тижнів. Для прискорення е-пакети доставляються не загальним, а окремим потоком. Вже з березня по сьогоднішній день через «Укрпошту» здійснено 16 000 відправлень з Китаю.
– А Китай-небудь у нас теж купує через інтернет?
– Думаю, навряд чи Китай буде у нас щось купувати через інтернет... Хочеться, звичайно, щоб вони купували, і щоб в нашій економіці товари були такої ціни і якості, як і китайські, і європейські громадяни купували б наші товари. А ми їх – доставляли.
– Розкажіть про деталі договору. На який період він підписаний?
– Він безстроковий. Робота по його підписання велася довга. Незрозуміло, з яких причин, але в минулому році його не змогли підписати. А вже у 2015 році ми його опрацювали і підписали дуже швидко – погодили всі пункти і запустили.
– З усіх міжнародних напрямків, на яких ви працюєте, які найбільш активні?
– Консигнація. «Укрпоштою» вже підписано договори про обмін згрупованими поштовими відправленнями «консигнація» (входять в Україні) з призначеними поштовими операторами Словаччини, Чехії, Німеччини, Литви, Латвії та Естонії. Сьогодні «Укрпошта» веде переговори з Поштою Казахстану про підписання договору про обмін згрупованими поштовими відправленнями «консигнація», як входять, так і вихідними, між Україною і Казахстаном.
– А є інформація по країнам і регіонам, з ким найбільше українці переписуються або обмінюються посилками?
– «Укрпошта» представляє Україну на міжнародному ринку як член Всесвітнього поштового союзу. На сьогоднішній день ми здійснюємо обмін міжнародними поштовими відправленнями з 192 країнами-членами Всесвітнього поштового союзу. Представляють ці країни поштові оператори. Посилки, кореспонденцію надсилають по всьому світу. Найбільш популярні країни, в які українці посилають посилки – це США і Ізраїль. Лідером по вхідному потоку в Україну є Китай.
Раніше Ігор Ткачук був головним з безпеки «Укрпошти» Фото: Олександр Козаченко для «Forbes Україна»
Про вплив АТО і Криму
– Будь ласка, розкажіть, як події в Криму і на Донбасі вплинули на роботу «Укрпошти»?
– В Криму величезна кількість поштових відділень – близько 500, які тепер захоплені і нам непідконтрольні. З 27 березня 2014 року всі поштові відправлення, які направляла «Укрпошта» з материкової частини України, не приймалися кримської стороною і поверталися в зворотному напрямку. Як результат – нами призупинено прийом і відправка поштових відправлень.
Ситуація на Донбасі також вплинула значною мірою на роботу «Укрпошти». Донецька дирекція зараз знаходиться в р. Слов'янськ, Луганська – в р. Сєвєродонецьк. В цьому регіоні ми поступово відкриваємо і проводимо реконструкцію відділень. Зокрема, у Слов'янську в березні цього року було відкрито оновлене центральне відділення «Укрпошти».
Що стосується відправки пошти на Донбас, «Укрпошта» не відправляє пошту в населені пункти, на території яких органи української державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, тобто де не
Уявіть собі, що ми виявляємо посилку, а там знаходяться набої. Хто знає, навіщо і куди їх послали? Адреса може бути фіктивним, і далі справою займаються правоохоронні органи. Наше завдання – не допустити потрапляння в поштову мережу таких вантажів, посилок та відправленьдіють Конституція і закони України. У зв'язку із загрозою життю нашим працівникам ми не відправляємо пошту деякі з відділень, які знаходяться на лінії зіткнення на території Донецької області.
У нас на непідконтрольної території залишилися обладнання, техніка, нерухомість, а також величезна кількість клієнтів, які користувалися нашими послугами. Донецьк був потужним індустріальним регіоном, так і Луганськ був достатньо розвинутим промисловим регіоном.
Разом з тим на сході України, на території, яка контролюється українською владою, наші листоноші доставляють пенсію у супроводі українських солдатів, якщо там не йдуть військові дії. В зоні АТО у нас зараз продовжує працювати близько 700 поштових відділень (392 – в Донецькій, 300 – в Луганській області).
– У зв'язку з АТО у вас з'явилися нові вимоги щодо безпеки? Адже обмін вантажами з Донбасом все одно йде, якщо не через вас, то через інші поштові компанії...
– З поштою, яка почала працювати в так званих «республіках» на непідконтрольної Україні території, ніяких взаємних перетинів у «Укрпошти» немає, і бути не може. Ми не визнаємо їх – це наша земля, якою вони незаконно заволоділи. Виходячи з цього, ми не здійснюємо свою роботу там, інакше ми легитімізіруєм окупанта і погодимося з захопленням нашій території. Ми не можемо працювати з незаконними структурами, яких ніхто не визнає, у тому числі – саме основне – не визнає наша держава.
У цілому на території України нам потрібно вдаватися до нових методів безпеки – у зв'язку з тим що проводиться АТО, почастішали випадки продажу зброї, збройних нападів, погіршилася криміногенна ситуація в країні, так і економічне становище не зовсім стабільний.
Наприклад, ми приймаємо посилки у відкритому вигляді. Ви хочете здати посилку і відправити її по території України – ми рекомендуємо вам її принести нам у відкритому вигляді та надати нашому оператору, який огляне її візуально, запакує, прийме і відправить. Це зроблено для запобігання можливості відправки боєприпасів, зброї, вибухових речовин.
– Які найбільш незвичайні вантажі були виявлені вашими працівниками у зв'язку з АТО?
– Зброя відправляють не тільки з АТО, його намагаються відправляти по всій Україні – з Києва, і в Київ... Зброя, боєприпаси, патрони. Ми, спільно з правоохоронними органами, службами безпеки і МВС реагуємо дуже швидко, попереджаємо ці випадки.
Велика подяка нашим клієнтам, громадянам України, за те що вони, розуміючи це і адекватно оцінюючи ситуацію, приносять посилки у відкритому вигляді. Немає скарг і претензій, тому що всі розуміють –
Марка – це засіб оплати поштових послуг. Підроблену марку люди, які давно працюють на «Укрпошті», часто відрізняють візуально. Хоча, буває, що відрізнити важко, і треба проводити експертизубезпека дуже важлива.
Уявіть собі, що ми виявляємо посилку, а там знаходяться набої. Хто знає, навіщо і куди їх послали? Адреса може бути фіктивним, і далі справою займаються правоохоронні органи. Наше завдання – не допустити потрапляння в поштову мережу таких вантажів, посилок та відправлень.
Про конкуренції
– Хто з інших поштових операторів для вас найбільш відчутний конкурент в Україні, і які інструменти конкуренції зараз є у вас як у держустанови?
– Вважаю, що конкурентів в універсальних послугах або на ринку надання повного спектру поштових послуг у «Укрпошти» немає.
Є сегментна конкуренція, яка повинна стимулювати нашу роботу. Ринок у нас повинен бути вільний, демократичний, правила гри повинні бути чесними, виконувати їх зобов'язані всі. Це говорить про те, що ми всі свої вантажі, товари, дії, пов'язані з клієнтами та фінансами, записуємо, враховуємо і працюємо чітко в законодавчому полі і прозоро. Хотілося б, щоб усі наші конкуренти також працювали за законом.
– Які саме випадки неконкурентної боротьби ви маєте на увазі?
– Наприклад, фінансові послуги, які надають деякі приватні компанії, не маючи на це ліцензії Національного банку. Мова йде про пересилання грошей прямо в упаковках, посилках або конвертах. Всі гроші, які приймаються для пересилання, за законом, повинні проходити через касу, а на переказ грошей повинна бути банківська ліцензія. Без неї підприємство не має права приймати в конвертах гроші в одному місці – і видавати в іншому. Виходячи з того, що приватні компанії цим спокійно займаються, на ринку присутня недобросовісна конкуренція, тому що не всі дотримуються відповідні положення законів і нормативних актів.
Інший приклад – компанії, які надають послуги з доставки письмової кореспонденції, формують замовлення так званим корпоративним клієнтам. Їх можна розділити на дві групи: є компанії, які організовують збір кореспонденції з великих установ, наприклад банків, і відправляють це клієнтам. Але приватна компанія йде в банк з тарифом 1,5 грн за один лист. Добре, але потім ця ж компанія це лист доставляє через нас, при тому, що наш тариф – 2,4 грн з маркою за цей же лист! Виходить, люди збирають по банкам ці листи в обсягах тисяч штук, а іноді і мільйонів, банк платить їм по 1,5 грн, вони беруть ці листи і віддають по 2,4 грн...
Якщо «Укрпошта» і так конкурує з банками, наприклад, у сегменті грошових переказів та виплат пенсій, чому б не перейти до повномасштабної конкуренції «Укрпошти»-банку з іншими банками? Фото: Олександр Козаченко для «Forbes Україна»
– Тоді в чому суть такого бізнесу?
– Я припускаю, що ця так звана «бізнес-модель» пов'язана з фальшивою маркою. Є ще ряд махінацій у цій сфері, якими сьогодні займаються правоохоронні органи.
– Будь ласка, розкажіть більш детально про емісію марок. Їх випуск прирівняний до випуску грошових знаків?
– Марка – це засіб оплати поштових послуг. Підроблену марку люди, які давно працюють на «Укрпошті», часто відрізняють візуально. Хоча, буває, що відрізнити важко, і треба проводити експертизу.
Самі марки надруковано на ДП «Поліграф Україна». Бувають випадки, коли ми виявляємо підроблену,
У нас найбільша мережа – більше, ніж у будь-якого іншого банку, існуючого в Україні. 12 000 відділень. Це більше, ніж навіть у «Привату» і «Ощаду» разом узятих. Ми присутні в селах, в районах – по всій країні!сумнівну марку. Проводиться експертиза, проводиться певна робота правоохоронними органами.
– Емісія марок для «Укрпошти» – це дохідна частина?
– Ми не заробляємо на виробництві марок, а на наданні послуг. Форма оплати – це марки.
Завдяки марці по всьому ланцюжку, де лист проходить, видно, що воно сплачено. І якщо випадково хтось пропустив лист без марки, воно вилучається з мережі як неоплачене і яке не має права доставлятися. Але саме виробництво марок – це не прибуткова частина для нас.
– Наскільки ви як держустанова не можете конкурувати за ціною?
– Тут ми дуже зарегульовані. Припустимо, у нас був корпоративний клієнт. Обсяг роботи з ним у 2014 році становив, наприклад, близько 80 млн гривень за обробку письмовій кореспонденції. Він звернувся до нас з проханням про знижку, так як здійснюють величезний обсяг відправлень. Ця прохання логічна.
Рік тому «Укрпошта» надала знижку в розмірі, наприклад, близько 3 млн гривень. Після цього прийшли перевіряючі органи, фінансова інспекція, інші перевірки, і відобразили в акті перевірки, що наше підприємство не мало права давати знижку цьому клієнту. Чому? Тому що в той момент «Укрпошта» була збиткова. На якій підставі ми тоді даємо їм знижки та, відповідно, заганяємо ще більше себе в збиток?
В цьому році знижку не надали – і клієнт пішов до приватного поштовому оператору.
Ми не маємо права при рівних умовах давати якісь преференції одному клієнту і не давати іншому. А приватні компанії можуть. Бачачи, що їм вигідно працювати з яким-небудь клієнтом, вони можуть знизити тарифи навіть до собівартості – і їх ніхто не буде карати, тому що це приватна компанія, яка веде свої справи у власних інтересах, на свій страх і ризик і не несе відповідальності перед державою за свої доходи, прибуток, дивіденди і т. д. Ми ж діємо в інтересах держави і досить обмежені у прийнятті власних рішень.
– А по тарифній політиці у вас можуть бути якісь пропозиції, наприклад, поставити не фіксовані тарифи, а якусь вилку?
– Насправді у нас є вилка, яка передбачає знижки. Клієнти бувають різні, і в деяких випадках мова може йти про велику знижку. Буквально вчора мені скаржився клієнт на те, що він звернувся до нас на пошту і попросив рознести величезна кількість рекламних буклетів, але йому потрібен був підтверджуючий документ про те, що ми це зробили, у вигляді маршрутного листа та переліку будинків, куди
За перше півріччя 2015 року ми заплатили 600,7 млн гривень різних податків і зборів в бюджет держави. Невже держава при цьому не виділить коштів на нашу підтримку? За бізнес-логікою, якщо б ми були приватним підприємством, для власника це було б правильно – підтримувати структуру, яка є «дійною коровою» і приносить тобі прибутокрознесли. Він готовий був заплатити за подвійним тарифом. У нас одразу виникли запитання! Ми не можемо виконати послугу за подвійним тарифом, просто тому що у нас немає такого права. Як ми обґрунтуємо подвійний тариф, коли до державної компанії прийде прокуратура і задасть питання: на якій підставі ви взяли з одного клієнта один тариф, а з іншого – інший?
Також надавати документи, про які просить клієнт, ми не можемо по інструкції. Значить, треба міняти інструкцію. Приватна компанія може поставити печатку і з будь-якого назвати цю послугу, і написати що завгодно, що не суперечить закону. Ми ж зарегульовані правилами і положеннями, які затверджуються Кабінетом міністрів і нашим міністерством. Зміни в інструкції вносяться за складних процедур, з юстированием, громадським обговоренням... А за цей час клієнт йде.
– Чи Правильно буде сказати, що село – це та територія, на якій ви залишаєтеся монополістом, тому що приватні компанії туди йти не хочуть, так як для них це невигідно?
– Уявіть: потрібно відправити лист з Києва в село в Закарпатській або Івано-Франківській області в гори, де відстань між будинками буває по 1-2 км, а відстань між районами обчислюється десятками кілометрів. Яка приватна компанія буде надсилати туди лист за тарифом 2-3-5 грн вагою до 50 г? Нехай навіть один півкілограмовий вантаж за 20 грн.
А ми таку кореспонденцію веземо, тому що ми – найбільша мережа, ми там представлені. У нас є в цьому селі наш листоноша, який піде і занесе це лист, пенсію або газету за передплатою.
Ми там є вже, нам не треба розвивати мережу, ми вже там спочатку історично присутні – в кожному селі є закріплений листоноша, і основна задача – забезпечити роботою цього листоношу, щоб йому було з чим іти, щоб у нього були ці листи, газети, посилки. Ми їх вчасно виконуємо.
«Укрпошта» як банк
– У вас є ще один важливий напрямок роботи – доставка пенсій. Тут ви конкуруєте у тому числі з банками – комерційними і державними. Як тут ведеться конкуренція?
– Пошта у всьому світі надає фінансові послуги, в тому числі і видача пенсій з соціальними посібниками. У різних країнах співвідношення виплат через пошту і банки може бути на рівні 5%, а може 50% і більше. На сьогодні через «Укрпошту» видається до 50% загального обсягу пенсійних виплат.
Будь-який громадянин може вибрати, як він буде отримувати пенсію: через пошту з отриманням платіжної картки, з доставкою додому або через банк. Як правило, в містах банки відбирають у нас цей ринок. Це пов'язано з тим, що в місті, звичайно, велика кількість банкоматів, велика кількість банківських установ, які усілякими шляхами залучають клієнтів, щоб вони отримували пенсії через банки. Представники деяких банків постійно знаходяться в коридорах пенсійних фондів і полюють там на тих, хто оформляє пенсію.
У сільській же місцевості банки майже не представлені – в українських селах майже немає банків або банкоматів. Навіть у районних центрах мережа фінустанов іноді складається всього з одного-двох банків. Виходячи з цього, як людям отримувати пенсію? На картку? А що з цією карткою робити? Куди піти? У магазин, де немає терміналу? Де знайти банкомат, якщо потрібна готівка? Але там немає банкоматів, банкам невигідно їх ставити.
Виходячи з цього, ми здійснюємо соціальну функцію – видаємо пенсії в обумовлені терміни, вчасно, всім бажаючим, хто звернеться в «Укрпошту» за отриманням пенсії. Це нормально, в розвинених європейських країнах, куди ми прагнемо, існує така практика – щоб пенсії видавалися в тому числі через пошту.
– В США, Німеччині та інших країнах на підставі госпочт були утворені банки. Які перспективи щодо створення поштового банку в Україні?
– У нас найбільша мережа – більше, ніж у будь-якого іншого банку, існуючого в Україні. 12 000 відділень. Це більше, ніж навіть у «Привату» і «Ощаду» разом узятих. Ми присутні в селах, в районах – по всій країні! І в найближчому майбутньому ні в кого, крім нас, такої мережі присутності не буде. Якщо ми відкриємо свій банк, уявляєте, яка це буде потужна структура?
Тим більше населення, особливо сільські жителі, мають потребу в цих послугах. Саме для забезпечення цих потреб в усьому світі на базі поштових служб створюють поштові банки.
– Тоді чому на базі «Укрпошти» не відкриють банк?
– Необхідно домогтися змін в законодавстві і пройти процес корпоратизації. Крім цього, банківська ліцензія – це ж не просто папірець, яку ви можете взяти і повісити на цвяшок... Це і навчений персонал, і збереження, і безпека, і перевезення, і обладнання, і ліцензоване програмне забезпечення – організувати все це досить непросто і вимагає чималих витрат. Клієнтська база, дозвіл на обробку персональних даних. Вже ведуться певні розрахунки, дії для
У сільській місцевості банки майже не представлені – в українських селах майже немає банків або банкоматів. Навіть у районних центрах мережа фінустанов іноді складається всього з одного-двох банків. Виходячи з цього, як людям отримувати пенсію? На картку? А що з цією карткою робити? Куди піти? У магазин, де немає терміналу? Де знайти банкомат, якщо потрібна готівка? Але там немає банкоматів, банкам невигідно їх ставититого, щоб це реалізувати.
Ми поставили собі за мету отримати банківські ліцензії, щоб пошта України могла відкривати свої рахунки, а згодом надавала банківські послуги населенню в повному обсязі. Ми будемо домагатися цієї мети.
– Але ви вже конкуруєте з банками та іншими фінансовими посередниками, наприклад, по грошовим переказам?
– На ринку грошових переказів в Україні ми маємо досить солідну частку. Найголовніше, що у нас тарифи дешевше, ніж у інших гравців цього ринку.
Ми працюємо над тим, щоб автоматизувати всі робочі місця. Більшу частину території України ми перекриваємо спокійно, і більшість населення України може користуватися перекладами без проблем.
Фото: Олександр Козаченко для «Forbes Україна»– «Укрпошта» внесена в документ Кабміну, де є перелік підприємств, які повинні пройти процес корпоратизації. Що він означає для «Укрпошти»?
– Корпоратизація для «Укрпошти» – дуже потрібний процес. У випадку корпоратизації ми отримаємо можливість реагувати, як будь-яке підприємство України. Якщо нам це вигідно – ми це робимо. Невигідно – ми цього не робимо.
Процес корпоратизації має завершитися в лютому-березні. В результаті ми станемо акціонерним товариством, в якому 100% акцій буде належати державі. Основне завдання – провести корпоратизацію чесно і прозоро, щоб всі українці чітко бачили, що процес корпоратизації – перетворення підприємства з державного на акціонерне товариство – проходив чесно, були чіткі правила, нічого не загубилося і все було враховано; оцінка проводилася чесна, за ринковими критеріями.
Основна проблема, яка цікавить масу людей, в тому числі і українців, і наших співробітників – не буде звільнень після корпоратизації. Поки я тут, ніхто не буде звільнений у зв'язку з тим, що відбувається корпоратизація. Не буде скорочення листонош, операторів.
Дуже неприємно чути, коли кажуть: «Ось, пошта у Франції працює добре, або британська пошта Royal Mail прибуткова». Звичайно, пошта Великобританії заробляє гроші, але разом з цим уряд країни щорічно виділяє субсидію на утримання мережі 200 млн фунтів стерлінгів – $313 млн!
– Британія розуміє, що пошта – це важливий актив для держави, який потрібно підтримувати.
– Пошта – це не тільки бізнес, але й соціальний інститут, адже пошта забезпечує громадянам певні соціальні гарантії держави, причому за свій рахунок. Це не тільки забезпечення єдиного рівного доступу до поштових послуг, зв'язку та комунікацій, доставка пенсій, кореспонденції, поширення друкованих видань. Це і «сільський інтернет» – адже багато новости люди дізнаються від листоноші або в поштовому відділенні. Листоноша – це дуже поважна і шанована постать, в деякому роді представник держави.
І коли кажуть, що ось, мовляв, пошта збиткова і скоро помре – це прикро чути. Дайте нам не $300 млн, як британської поштою, дайте нам $20 млн в рік. І ми інвестуємо ці гроші на розвиток – оновимо транспорт за один рік. За другої – всі комп'ютерні системи, автоматизуємо робочі місця, збільшить конкурентоспроможність, і будемо більше заробляти за рахунок оновлення, тим самим зможемо збільшувати кількість послуг і їх якість.
Хоча сьогодні у нас намагаються забрати видачу пенсій. Піднімають питання, чи треба надавати адміністративні послуги через «Укрпошту», або видавати їх через Ощадбанк або інші установи. Це не зовсім правильний підхід. Ми – державне підприємство, а не приватна структура. І якщо нас порівнювати з іншими компаніями, поштовими операторами, які є державними, то вони дотуються державою. Як я вже пояснював, у сільській місцевості практично в усьому світі, навіть у найрозвиненіших країнах, пошта збиткова. Бувають села, в яких проживає по 100 людей. У селі 30 будинків, а листи отримує одна людина, пенсію – дві людини. Там немає ні комерційного банку, ні державного банку. А наші листоноші туди повинні прийти!
– Питання про підтримку «Укрпошти» вже виносилося на розгляд Кабінету міністрів, припустимо?
– Я не пам'ятаю такого за час роботи на «Укрпошті». Були пропозиції компенсувати певні витрати, але, наскільки я володію інформацією, у недавньому минулому компенсації не надавалися. Тому що в бюджеті на це не передбачають грошей.
Однак, оскільки нас дуже часто порівнюють з європейськими країнами і кажуть, що ми повинні бути прибутковими, працювати прибутково та, найголовніше – якісно, я буду звертатися до нашого регулятору і доводити, що «Укрпошті» потрібно допомагати вдосконалюватися для надання якісних послуг, які гарантуються державою.
Адже за перше півріччя 2015 року ми заплатили 600,7 млн гривень різних податків і зборів в бюджет держави. Невже держава при цьому не виділить коштів на нашу підтримку? За бізнес-логікою, якщо б ми були приватним підприємством, для власника це було б правильно – підтримувати структуру, яка є «дійною коровою» і приносить тобі прибуток.
За державної підтримки нам було б легше виживати і забезпечувати робочі місця, комп'ютеризувати відділення, новий транспорт закуповувати.
– Будь ласка, розкажіть про проект з безпеки, який зараз реалізує «Укрпошта».
– Ми прийняли програму, спрямовану на покращення безпеки на ДП «Укрпошта». Це стосується всіх видів безпеки і пожежної, так і енергобезпеки, безпеки дорожнього руху, роботи з матеріальними засобами. Щодо деталей цього проекту зазначу, що ви ні в одному банку не почуєте, як вони забезпечують безпеку. Для того щоб не піддавати ризику наших співробітників, і не розповідати можливим потенційним злочинцям, як ми будемо здійснювати безпека на нашому підприємстві. Програма прийнята, по ній ми будемо працювати.