Спекотне небо: Україна очікує появи нового авіаперевізника

В Україні створюють нову авіакомпанію – «Анда Ейр» (Anda Air). Засновники – українські громадяни – добре знайомі авіаринку. Інвестори – з Азії. На старт проекту витратять $15 млн, а карта маршрутів буде складатися переважно з туристичних напрямків. Зараз стан ринку – далеко від оптимального, а плани інших перевізників поповнювати парк можуть призвести до демпінгу і жорсткої боротьби за отримання турпакетів внаслідок надлишку пропозицій.
Авіакомпанія «Анда Ейр» може почати польоти в літню навігацію. На сьогоднішній день перевізник – на етапі отримання сертифікатів експлуатанта та льотної придатності. Як заявив вчора Forbes керівник і співзасновник авіакомпанії Сергій Шаменко підприємство на цьому тижні подає повний перелік документів в Державіаслужбу і планує отримати добро на польоти вже до початку квітня. «У минулому році спостерігався непокритий попит на літаки, що утворився після перекладу деякими компаніями частині парку на роботу в інші країни. Ми очікуємо, що в цьому році ситуація повториться, і ми зможемо покрити цей попит», – ділиться планами Шаменко.
Едуард Дьомін, в. о. голови Госавислужбы, підтвердив Forbes, що «Анда Ейр» йде з передбаченою законодавством процедурою отримання сертифікатів.
Згідно інформації Шаменко, інвестиції в проект складуть $15 млн, а терміни окупності в бізнес-плані розраховані на три роки. За словами Георгія Аванесова, співзасновника «Анда Ейр», інвестиції в компанію будуть заходити з холдингу, що знаходиться в Сінгапурі, назва якого поки не розкривається.
Основні кошти будуть спрямовані на формування парку літаків. Флот складе 2-3 борту. Вже підписані протоколи і ведуться переговори щодо придбання в лізинг двох Boeing 737-400, а в перспективі – і одного Boeing 737-800. Компанія стане виконувати чартерні перевезення в основному по туристичним напрямками, в тому числі в Туреччину, Єгипет, Чорногорію, Хорватію, Албанію і Грецію. Базуватися компанія буде в аеропорту «Київ» («Жуляни»).
Шаменко каже, що з моменту початку польотів компанія розраховує вийти на частоту 10 рейсів на тиждень, а за рік перевозити 150-170 тис. туристів. А якщо дозволить кон'юнктура – вийде і на регулярні маршрути.
Згідно інформації з Держреєстру, «Анда Ейр» зареєстровано 2 листопада 2015 року, адреса юрособи: вулиця Народного Ополчення, 26А. Засновниками і кінцевими бенефіціарами є громадяни України Сергій Шаменко і Георгій Аванесов. Обидва добре відомі на авіаційному ринку.
Учасники ринку позитивно характеризують роботу в авіації Шаменко і Аванесова. Шаменко багато років займав керівні посади в українських авіакомпаніях, був генеральним директором авіакомпаній Khors Air і Dart. Тоді як Аванесов займається організацією VIP-перевезень на бізнес-джетах і є засновником компанії «Ай Сі Ем-Аеро».
Володимир Каменчук, гендиректор авіакомпанії «Роза Вітрів», зазначає, що поява нового гравця несвоєчасно, і це посилить ситуацію з демпінгом на ринку, стан якого можна назвати несприятливим: «Вихід на ринок нових компаній виправданий, коли очікується підйом, зараз такий прогноз робити не доводиться». Каменчук стверджує, що для авіакомпаній поки мова йде про збереження обсягів минулого року, коли чартерними перевезеннями скористалося близько 1 млн туристів.
Подсчеты Евгения Хайнацкого, директора туркомпании «Стиль Авиа», не очень отличаются. Так, согласно данным его компании, в 2015 году было выполнено 3300 чартерных рейсов из Киева на туристические курорты (без учета Дубая, Бангкока, Ларнаки и Барселоны – в эти города существуют и регулярные рейсы), а перевезено 600 000 пассажиров, и еще около 200 000 – с остальной Украины. Для сравнения, в 2014 году было выполнено 3800 таких рейсов, из Киева летело 670 000 туристов, из регионов – около 300 000.
Алексей Янчук, учредитель Yanair, констатирует: предпосылок к развитию рынка нет, поскольку экономика страны не позволяет поднять доходы населения. По его словам, в прошлом году был нестабильный спрос на чартерные перелеты среди туристов, поэтому компания решила не рисковать, и перевела часть самолетов на работу на зарубежных рынках, оставив в Украине борта только для регулярных рейсов. В Yanair считают, что в этом году ситуация будет такой же, как и в прошлом.
Переводили на работу в третьи страны свои самолеты и другие авиакомпании. Правда, по словам Хайнацкого, в 2015 году емкости, заказанные туроператорами, были полностью выкуплены, и по некоторым направлениям появились дополнительные потребности (на Черногорию, Болгарию, Испанию, Турцию), а покрыть их было нечем.
В «Стиль Авиа» на 2016 год прогнозируют рост показателей турпотока до уровня 2014 года, то есть около 1 млн пассажиров.
Хайнацкий считает, что падение цен на топливо должно привести к существенному снижению цен на туристические пакеты. Впрочем, «Анда Эйр» придется приложить немало сил, чтобы перетянуть на себя часть туристов. По имеющейся у Хайнацкого информации, у ряда компаний заканчиваются контракты в третьих странах, и самолеты вернутся в Украину. Вполне возможно, они будут рассчитаны на использование под туристические программы.
Додасть конкуренції і повернення на ринок авіакомпанії «Харківські авіалінії». Згідно з даними відразу декількох джерел Forbes на авіаринку, власники останньої зараз займаються відновленням сертифіката експлуатанта.
- Як обрати принтер для друку на пластикових картках: повний гід для вигідної покупки Друк на пластикових картках стає дедалі популярнішим у різних сферах — від роздрібної торгівлі до фінансових установ. Банківські картки, бейджі, перепустки, дисконтні картки та навіть студентські квитки тепер можна виготовляти швидко та з високою якістю завдяки сучасним принтерам. Як обрати відповідний принтер для вашого бізнесу та чому ця покупка — вигідне вкладення? Давайте розберемося.
- У статті ми розповімо про можливості паперових пакетів як ефективних носіїв реклами, про сфери застосування упаковки з паперу.