5 правил успішного партнерства у бізнесі
У процесі розвитку компанії одним з важливих питань рано чи пізно стає командне управління. Від гармонійного існування партнерів може залежати в тому числі і успіх, і майбутнє бізнесу в цілому. Як правильно делегувати повноваження по прийняттю рішень своїм партнерам і взаємодіяти максимально ефективно, використовуючи сильні сторони кожного?
Фото ShutterstockПочнемо з того, що наявність у бізнесі декількох партнерів – це добре. Оскільки все те, що власник міг би дати бізнесу на етапі стартапу або розвитку, він робить не один, а спільно з однодумцями. У них теж є ресурси у вигляді неабиякого інтелекту, зв'язків, капіталу, інформації, технологій і т. д. Однак, вибудовуючи партнерські зв'язки в рамках одного або декількох бізнесів, слід враховувати кілька важливих правил – тільки правильно усвідомлюючи ці нюанси, можна вибудувати максимально продуктивну взаємодію.
Правило №1: використовуйте здорову конкуренцію між партнерами
Більшість людей від природи схильні до суперництва, навіть якщо вони працюють пліч-о-пліч заради досягнення спільної мети. Кожен з партнерів – звичайно, у разі якщо він не «диванний» акціонер – прагне дати бізнесу максимум можливого, щоб певним чином «виправдати» свою участь в капіталі компанії. При цьому часто партнери намагаються перевершити один одного своїми вкладеннями в компанію. Одним словом – вони змагаються.
Це – здорова конкуренція між партнерами. І вона корисна бізнесу. В якості прикладів подібних вкладень можуть бути як нові партнерства та програми, безпосередньо пов'язані з одержанням доходу, так і дії, що опосередковано впливають на результат; інноваційні IT-рішення, залучення в компанію кращих фахівців галузі, зміцнення взаємовідносин з ключовими стейкхолдерами та інше.
Правило №2: дотримуйтесь «розумного» лідерства і розподіліть сфери відповідальності
Від того, як партнери налаштовані, чи вони готові миритися один з одним, розділяти повноваження і сфери відповідальності, застосовувати свої лідерські якості не для зміцнення власного впливу, а для досягнення конкретних результатів, залежить весь успіх спільної участі в бізнесі. Якщо говорити про нашу компанію, то ми орієнтовані на лідерство, що приносить результат.
Мені пощастило – у моїй команді відсутні егоцентричні лідери. Якщо заради успішного результату потрібно поділитися сферою впливу з партнером – кожен з нас спокійно це робить.
Коли я, Олександр Солоп і Марина Авдєєва – співвласники нашої компанії – приєдналися до Максима Тузу в 2012 році, настав момент перерозподілу сфер впливу. Ми визначили, хто і якою вертикаллю бізнесу керує. Припустимо, розуміючи, що Максим – кращий серед нас андеррайтер, Олександр – володіє унікальною технологією організації продажів коробкових продуктів, Марина – вміє організувати бізнес з нуля в регіонах, а я краще, ніж хто-небудь, знаю сегмент корпоративного бізнесу страхової компанії, вертикалі управління бізнесом ми розподілили відповідно. Досі – а минуло вже три роки з моменту нашого об'єднання – оргструктура залишається незмінною.
Правило №3: наявність чітких домовленостей при прийнятті рішень – правил, норм і обмежень
Будь-який бізнес вимагає прийняття рішень, і для партнерів важливо визначити правила їх прийняття. Прикладом одного з таких правил може служити наша домовленість про те, що найбільшу вагу при ухваленні рішення має голос того партнера, на вертикалі якого це рішення позначиться найбільшим чином. Якщо, приміром, Максим скаже, що рішення негативно вплине на рівень збитковості компанії в регіональній мережі, і висловить незадоволення з цього приводу, то воно прийнято не буде.
Правило №4: благополуччя бізнесу важливіше сьогоднішнього особистого добробуту акціонерів
Якщо необхідно пожертвувати особистим доходом або заощадженнями в ім'я розвитку бізнесу – ми це робимо. Наприклад, перший рік нашої діяльності як акціонерів компанії був дуже важким. Нам потрібні були кошти для підтримки того стрімкого зростання, який переживала компанія відразу після нашого приходу з командою співробітників у понад 100 осіб по всій Україні.
Протягом цього періоду ми інвестували в компанію чималі гроші. Натомість отримали нові акредитації в банках, відкрили нові регіональні підрозділи, удосконалили IT-систему, набули більш великі договори облігаторного перестрахування і зробили багато іншого. Зайве говорити, що в цей період ми не обтяжували компанію витратами у вигляді власної заробітної плати як топ-менеджерів, не кажучи вже про дохід як акціонерів.
Правило №5: відсутність «диванних» акціонерів та наявність чітких умов виходу з бізнесу
Ключевую роль в большинстве корпоративных конфликтов, на мой взгляд, играют перекосы в участии партнеров в бизнесе. Мы с партнерами договорились о том, что если кто-то из нас «устал», то должен быть готовым продать свою долю в компании партнерам, участвующим в оперативном управлении. Эта договоренность заставляет нас не расслабляться, динамично развивать общее дело. Выход из бизнеса может произойти и по другим причинам, правила для которых мы также оговорили.
І нарешті найважливіше, найкрутіше правило: шукайте собі в партнери тих, хто не боїться бути «не як усі». Це запорука успіху «нового бізнесу в новому контексті», як називав сьогоднішнє підприємництво легендарний Том Пітерс. І довіряйте – один одному і своєму внутрішньому голосу, який ніколи вас не підведе. Тоді ви будете успішні в бізнесі, і ваша компанія буде розвиватися гармонійно навіть у найскладніші часи.
- Запровадження вільного продажу землі завжди викликало запеклі суперечки між противниками та прихильниками цього кроку. З одного боку, відкриття земельного ринку підтримує МВФ і навіть зробив зняття мораторію однією з ключових умов надання
- В следующем обновлении мобильного приложения «Приват24» разработчики добавят новую функцию. Звонки, поступающие на смартфон, можно будет проверять: не от мошенника ли они исходят.