Робота з ентузіазмом: як поставити завдання, щоб співробітник загорівся її виконанням?
Останнім часом фахівці у сфері управління персоналом все частіше обговорюють тему прокрастинації, байдужості і ліні працівників компаній. І, відповідно, необхідності їх мотивувати, щоб команда хоч якось виконувала свої завдання.
Працююча людина регулярно стикається з вибором, наприклад:
робота = напруга
vs
соціальні мережі = розслаблення
У більшості випадків невмотивований співробітник схиляється на користь меншого опору, тому що бачить на крок вперед. І лише тоді, коли відчуває, що наближається дзьоб «смаженого півня», починає в поспіху дещо як виконувати роботу, щоб не залишитися зовсім без неї.
Але ж можна знайти до кожного з співробітників підхід, при якому він буде працювати з бажанням. Кожному – за потребами! Цей широко відомий гасло прекрасно працює у випадку, коли вам необхідно «умовити» співробітника виконати не тільки основну роботу, але і додаткове завдання, навіть без додаткової оплати. В даному випадку важлива формулювання, якій ви мотивуєте людини на роботу.
Особиста мета – головна мета
Перше, про що варто пам'ятати: людина максимально залучений і ефективний, якщо його робота допомагає в досягненні особистих цілей.
Як це працює на практиці? В інтересах керівника відділу продажів – виконання плану, збільшення бази клієнтів і т. д. Відомо, що підлеглий в перспективі бачить себе власником бізнесу. Через призму цієї інформації формулюємо завдання.
- Разом з співробітником пишемо список навичок, які необхідні для того, щоб створити і успішно управляти своїм підприємством.
- Робимо висновки, яких знань, навичок їй не вистачає, і скільки часу необхідно, щоб їх розвинути. Наприклад, ми з'ясували, що у нього проблеми з грамотною мовою, умінням вести переговори, робота з запереченнями, збільшенням і управлінням базою клієнтів.
- На наступному етапі формуємо завдання – 10 продажів в місяць. Спільно з співробітником аналізуємо, які якості, необхідні йому в управлінні своєю справою, будемо розвивати в процесі виконання роботи.
- Регулярно нагадуємо співробітникові: чим якісніше він буде виконувати свою роботу, тим реальніше для нього перспектива відкриття свого бізнесу.
Такий підхід вигідний усім: і компанії, в якій співробітник росте, розвивається, приносячи їй дохід і клієнтів, і, звичайно ж, самому працівникові, який іде до своєї особистої мети, але при цьому отримує гроші і безцінний досвід.
Citius, Altius, Fortius!
Найважливіший елемент, без якого «магія» особистої мети не працює, візуалізація наближення до неї, а також – елемент змагання. Обов'язково необхідно фіксувати результат, демонструвати прогрес і проводити порівняльний аналіз – можна побудувати «графіки ефективності». Людина щаслива, коли бачить власний прогрес, і більше втягується.
Щоденні ранкові «п'ятихвилинки» підвищують ефективність роботи і тримають в тонусі персонал. На практиці доведено – відмінно працюють рейтинги. Співробітник бачить відсоток свого наближення до мети, плюс аналогічний відсоток у конкурентів в рамках колективу. Ось і з'являється елемент змагання: буває таке, що людина настільки захоплюється в спробі обігнати «сусіда», що не помічає, як перевиконує план.
Не менш важливо в досягненні бажаного результату – максимального мотивації працівника, з'ясувати його мету, в чому допоможуть наступні питання:
- Де/ким бачиш себе у перспективі 5-10 років?
- Чому працюєш на цій роботі?/Що найбільше подобається в роботі?
- Що може змусити тебе звільнитися?
- Що стимулює людей працювати добре?
Через призму отриманих даних вже формуєте завдання. Якщо правильно підберете «ключик», співробітник з палаючими очима стане виконувати роботу, тому що ця задача потенційно наблизить його до мрії.
Середній цикл життя співробітника в компанії – два роки, хоча це залежить ще й від посади. І керівнику доводиться вибирати: отримати від співробітника максимум користі за цей період або дозволити йому працювати «в пів-ноги».
- Запровадження вільного продажу землі завжди викликало запеклі суперечки між противниками та прихильниками цього кроку. З одного боку, відкриття земельного ринку підтримує МВФ і навіть зробив зняття мораторію однією з ключових умов надання
- В следующем обновлении мобильного приложения «Приват24» разработчики добавят новую функцию. Звонки, поступающие на смартфон, можно будет проверять: не от мошенника ли они исходят.